06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Dubbla matcher i Allsvenskan i helgen!

12 oktober 2019 08:59
Dam

Den här helgen spelar Storvretas Allsvenskalag hemmamatch både på lördag och söndag. De inleder med match mot Örnsköldsvik IBK 15:00 i Storvreta IBK Sporthall idag.

Storvreta går in i helgen med två segrar och en oavgjord match och serieledning. Säsongen inleddes med oavgjort mot Åkersberga hemma i IFU Arena i slutet på september. Sen väntade två bortamatcher mot motstånd uppe i norr.

Först besegrades Kågedalens AIF i en tight match med 5-4 sen blev det storseger mot Notvikens IK med 9-2. Både lagkapten Rebecka Larsson och nyförvärvet Gabriella Melin fick med sig två mål från matchen.

Båda helgens motståndare återfinns till vardags i Allsvenskan Norra. Örnsköldsvik IBK återfinns på en fjärdeplats i tabellen och har med sig vinster mot IBF Dalen och AIK men föll senaste mot Falun med 1-7.

På söndag väntar sen match mot Allsvenskan Norras serieledande Thorengruppen IBK, matchen drar igång 13:00 i IFU Arena. Thorengruppen har även de en oavgjord, mot RIG Umeå och två segrar mot Falun respektive AIK. Thorengruppen inleder sin helg i Allsvenskan Östra med match mot Alunda på lördagen innan vi välkomnar de till IFU på söndag.

Läs mer om biljetter till matcher i Allsvenskan här.

Vi ses på läktarna!