Dags för bortamatch mot Linköping!

5 mars 2019 16:59

Ikväll är det dags för bortamatch mot Linköping IBK, matchen drar igång 19:15 och ses på Eurosport. Här hittar du Storvretas startuppställning och mer!

Storvreta går in i matchen med fyra raka segrar i bagaget. Senaste i söndags blev det seger borta mot Jönköping, en match där Storvreta startade svagt men sen jobbade sig in i matchen.

Linköping förlorade sin senaste match i IFU Arena mot Sirius, 8-4, men hade innan dess fyra raka segrar. Linköping ligger på en fjärdeplats i tabellen men har chansen att klättra vid seger. Storvreta har chans att säkra förstaplatsen i SSL om man får med sig minst en poäng.

Albin Sjögren ligger fortsatt trea i SSLs poängliga med 71 poäng, blott fyra poäng ifrån topplaceringen. För Linköping är det Max Wahlgren som presterat bäst med 46 poäng. Kvällens match tekar igång 19:15 och du ser den på Eurosport och SSLplay.

Efter kvällens match är det äntligen dags för hemmamatch igen! På söndag 16:00 spelare Storvreta mot Mullsjö AIS i IFU Arena, säkra dina platser här!

Så här startar Storvreta mot Linköping ikväll!

I mål
Jacob Pettersson