Alexander Rudd tillbaka i spel!

12 februari 2020 09:23

Ikväll spelar Storvreta borta mot Warberg i Sparbankshallen och Alexander Rudd är tillbaka i laguppställningen och kommer starta matchen, precis innan avfärd med Gimo Buss berättar han om läget.

Hur känns det att vara tillbaka?
– Det ska bli kul att vara med laget igen!

Hur har det sätt ut från sidan tycker du?
– Fyra raka torsk, det har inte sätt så bra ut men stundtals har vi blixtra till, men under största perioderna har det sätt ängsligt ut, säger Alexander Rudd.

Första innebandypasset på länge igår, vad ska vi förvänta oss av dig i inledningen?
– Flåset kommer vara lite sådär kanske men ni kan väl förvänta er att jag gör en hyfsat bra match men kanske inte en toppmatch.

Vad tror du att det blir för matchbild mot Warberg?
– Jag vill se att vi styr matchen som vi inte gjort de senaste matcherna någon tycker jag egentligen. Vi måste gå in och ta tag i spelet direkt och hitta ett anfallsspel som vi saknat.

Sen har du ju nyligen utsetts till andra bäst i världen?
– Det är inte fy skam, det är väl kul och ett kvitto på att man gjort någonting bra senaste året och att det gått bra på internationella scenen, säger Alexander Rudd.

Vilka egenskaper tror du ligger bakom utmärkelsen?
– Nämen jag tycker väl att en egenskap är väl att jag brukar höja mig i viktiga matcher. Sånt tycker jag själv är viktigt för såna här priser. För att avgöra vilka som är bäst är det de som blir bättre under viktiga matcher man tittar på, så det är väl framför allt det.

Du kan se kvällens match tillsammans med andra supporter på Pitcher's, läs mer här, eller på SSLplay här.

Nästa hemmamatch är redan på lördag, som del av dubbelmatchen! Säkra dina biljetter här, en biljett till båda matcher.