Hanna Salomonsson klar för Storvreta IBK!

24 januari 2020 14:42
Dam

Hanna Salomonsson är klar för Storvreta IBK i Allsvenskan och gör debut redan imorgon mot Dalen.

− Det är en spelare som trots sin ringa ålder spelar med ett mod och lugn som om hon spelat flera säsonger i Allsvenskan, kommer med sin fysik och lugn bidra med massor i vår defensiv och uppspelsfas. Hanna är en del av vår framtid! Berättar tränare Viktor Matsenius.

Vad gör att du väljer att komma till Storvreta?
− Jag vill utvecklas som innebandyspelare och har fått en bra bild av Storvreta innebandy så därför valde jag att komma till Storvreta, konstaterar Hanna Salomonsson.

Vad kommer du att bidra med?
− Som back hoppas jag kunna bidra med min brytsäkerhet och mina offensiva kvaliteter.

Vilka förväntningar har du på resten av säsongen?
− Komma in i laget och utvecklas som innebandyspelare. Att vi tar så många poäng som möjligt så vi hamnar på säker mark.

Vad tror du det blir för match mot Dalen?
− Jag tror att det blir en tät och jämn kamp men att vi i slutändan går segrande och får med oss tre pinnar, avslutar hon.

Storvreta möter Dalen i IFU Arena kl. 13:00 som den första matchen i "Dubbelmatchen", säkra dina biljetter till båda matcher här. Vill du bara gå på matchen i Allsvenskan så köper du biljetter på plats.