Niklas Winroth ”Gäller för oss att driva på tempot”

5 mars 2019 07:44

Ikväll är det TV-match borta mot Linköping. Niklas Winroth tror på en tuff match och bra värdemätare inför slutspurten av säsongen.

Berätta om matchen mot JIK.
– Började lite segt liksom, det är en tuff bortamatch, spelschemat är tight ibland är det svårt att ladda till liksom, märker det, första 10 minuterna är vi inte alls bra sen tar vi ändå tag i det på något sätt även om inte vi gör en bra match så kämpar vi hårt och får utdelning tillslut också, säger Niklas Winroth.

Börjar tankarna vandra mot slutspel?
– Ja, självklart har man slutspel i tankarna men jag menar det är inget värt om vi inte gör jobbet ordentligt när vi är där, då kommer vi få det tufft. Vi måste snäppa upp vår arbetskapacitet matchen igenom och ta med det in i slutspelet.

Nu är det dags för Linköping?
– Det blir en ganska bra värdemätare sen har vi ju Mullsjö hemma på söndag efter det, så det är två perfekta matcher för oss att få med oss inför slutspelet, säger Niklas Winroth.

Det brukar vara väldigt fysiska matcher mot Linköping?
– Ja precis, det är ett fysiskt lag. Det är stora starka grabbar så det gäller för oss att driva på tempot för då brukar de få det tufft, Så vi drar upp bolltempot och rör på fötterna då vet vi att de har svårt att hänga med.

Tror du vi har ett Storvreta som är med från start mot Linköping?
– Ja, absolut! Det ska inte se ut som det gjorde mot Jönköping, det ska det egentligen aldrig göra. Jag vet inte vad anledningen men det kommer det inte göra idag i alla fall.

Så nu växlar ni upp?
– Nu växlar vi upp, speciellt Fesi (Fredrik Lindholm)! Säger Niklas Winroth.

Matchen mot Linköping drar igång 19:15 ikväll och ses på Europort 1 och SSLplay.