Johanna Åkerfeldt ”Riktigt bra laginsats”

2 mars 2020 06:58
Dam

Nära seger för Storvreta mot serieledande Falun i Allsvenskan igår. Johanna Åkerfeldt som stod för en stabil insats i målet berättar om matchen och blickar mot den kommande hemmamatchen mot AIK.

Stabil insats mot Falun, berätta lite.
− Det var en bra match. Falun bjöd på högt tempo genom hela matchen och vi svarade med att göra en riktigt bra laginsats.

Ni hade länge ledningen sen förlust på övertid. Tufft att inte få med sig tre poäng?
− Lite tråkigt att inte få med sig de sista två poängen, speciellt när det var så nära som det var men vi är nöjda ändå, fortsätter Johanna Åkerfeldt.

Vad tycker du om din egen insats?
− Jag är nöjd med min insats. Tråkigt som sagt att Falun får in det sista målet men jag känner ändå att jag gjorde mitt jobb och det kändes stabilt sett över hela matchen.

Närmast AIK, vad tror du det blir för match?
− Denna serie bjuder alltid på bra matcher, så det lär bli en tuff match som kommer kräva att vi fortsätter med det fina lagarbetet och rullar boll. Så länge vi gör det vi ska så kommer det vara en match där vi är bollförande och förhoppningsvis tar med oss tre pinnar.

Skönt att få spela hemma igen?
− Ja absolut, det är alltid lite speciellt att få spela på hemmaplan och med stödet från publiken, berättar hon.

Kan bli säsongens sista hemmamatch, ska vi räkna med stor uppslutning?
− Det tror och hoppas jag på, extra stöd från publiken betyder alltid mycket!

Närmast är det alltså äntligen hemmamatch igen! Lördag den 7 mars välkomnar vi AIK till Storvreta IBK Sporthall, matchstart 15:00, vi ses där!