Agnes Aronsson ”Behöver helt enkelt bli mer jämna”

19 april 2020 08:58
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för Agnes Aronssons reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Ja, såklart jättetråkigt att avsluta säsongen med inställd match, en match som hade varit väldigt rolig att spela med tanke på hur viktig den var. Men otroligt skönt att vi höll oss kvar efter en lite oviss säsong.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Väldigt mycket upp och ner, vi är alldeles för ojämna och har haft väldigt svårt att stänga matcher. Vi har en väldigt hög högstanivå men även en för låg lägstanivå, vi behöver helt enkelt bli mer jämna i prestationerna för att klättra i tabellen, berättar Agnes Aronsson.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Som för laget, alldeles för ojämn. Jag förväntar mig väldigt mycket av mig själv och har otroligt höga krav, så jag är besviken och över min säsong i helhet.

Vad tar du med dig från säsongen?
− Jag tar med mig prestationerna från matcherna mot RIG och mot Falun där vi gör två otroligt bra matcher, tar även med mig sammanhållningen i laget och den härliga stämningen vi har.

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Det är mycket kul som händer i laget, men säger jag Erika Palmeby så vet alla att man har svårt att hålla sig för skratt när hon går igång på något, avslutar hon.

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.