06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Tobias Gustafsson ”Ska bli grymt roligt!”

8 oktober 2018 11:20

Den 19-21 oktober kommer Sverige möta Finland, Schweiz och Tjeckien under Euro Floorball Tour. Storvretas stjärnback Tobias Gustafsson är en av sex Storvretaspelare som kommer att vara med.

Uttagen till Euro Floorball Tour om några veckor?
− Ja, det är extra roligt när det är här i Uppsala och man får visa sig inför hemmapubliken även på internationellnivå. Det ska bli grymt roligt! Säger Tobias Gustafsson.

Som du säger här hemma i Uppsala, vad tror du vi ska förvänta oss av matcherna?
− Det är inte många månader kvar innan VM här så det kommer fyra nationerna som kommer slipa på de sista detaljerna inför VM. Det kommer vara riktigt hög nivå på innebandyn.

Skönt att komma in i EFT med en vinsttrend?
− Absolut! Man mår mycket bättre utav att vinna och nu har vi tre raka efter en tung start och det gör att självförtroendet är mycket bättre, säger Tobias Gustafsson.

Du har en del landslagskollegor i Falun som ni möter på fredag, blir det extra prestige?
− Det är alltid prestige när man möter Falun! Det var de roligaste matcherna förra året och jag har svårt att se det skulle bli annorlunda det här året. Det kommer bli en grymt rolig match!

Vad sägs om att gå in i Euro Floorball Tour med ännu en seger i ryggen?
− Det är det vi ska göra!

Euro Floorball Tour utspelar sig i IFU Arena den 19-21 oktober. Du hittar mer information och biljetter här.