Emelie Lindbohm klar för Storvreta IBK!

9 juni 2019 08:07
Dam

Emelie Lindbohm från Strömsbro i Allsvenskan har i dagarna blivit klar för Storvreta IBK.

Till kommande säsong är Storvreta IBK nykomlingar i Allsvenskan Östra och nu har man gjort klart med sitt första nyförvärv inför säsongen 19/20, Emelie Lindbohm från Strömsbro IF.

− Vi är extremt nöjda med att denna duktiga back valde Storvreta under kommande säsong, säger Storvreta IBKs ordförande Henrik Ededahl och fortsätter.
− Emelie är en viktig bit i pusslet till att ställa ett kanonlag på banan när säsongen börjar. Skall bli kul att se henne kriga i den röda tröjan under säsongen.

Kontraktet är skrivet på 1 år och Emelie Lindbohm hoppas kunna spela i tröja nummer 36. Hon hade en tydlig tanke bakom sitt val av klubb till kommande säsong.
− Jag valde Storvreta för att det är en klubb som vill satsa vilket matchar mina ambitioner. Jag har fått en bra uppfattning av ledarna, laget och föreningen vilket gjorde att valet kändes rätt, säger Emelie Lindbohm.

Förväntningarna på laget och säsongen är höga.
− Jag förväntar mig jämna och tuffa matcher med tanke på hur jämn Allsvenskan Östra varit under de senaste säsongerna. På en personlig plan hoppas jag kunna få utveckla mitt offensiva backspel och det är någonting jag absolut tror jag kommer kunna göra med det här laget, säger Emelie Lindbohm och fortsätter.

− Lagmässigt har jag förväntningar på att vi ska gå så långt som möjligt. Eftersom vi är nykomlingar är det svårt att förutspå hur det kommer gå men självklart tror jag på laget, annars hade jag inte valt Storvreta. Jag tror det kommer bli en jätterolig säsong som jag verkligen ser fram emot!