Viktoria Hübinette ”Vi måste börja skjuta mer”

26 oktober 2018 10:44
Dam

Imorgon, lördag, 13:45 är det dags Storvreta att spela mot Arlanda IBK i division 1 GUD i Storvreta IBK Sporthall. Viktoria Hübinette reflekterar över säsongen och blickar mot den kommande matchen.

Vad tycker du om säsongen så här långt?
─ Kul att det har dragit igång och att det är match varje vecka! Men våra prestationer hittills har väl inte varit de bästa. Vi har inte presterat på den nivån som vi kan och vi har inte varit med från start i någon av matcherna. Däremot så börjar de kännas bättre och det känns som att vi är på väg uppåt ur svackan, berättar Viktoria Hübinette.

Vad tycker du om dina egna insatser?
─ De har väl varit helt okej tycker jag. Sirius matchen var jag inte alls bra dock, men mot IBF Lokomotiv Avesta och mot Hagunda så är jag ändå nöjd även om jag känner att jag har mer att ge.

Hur är det att spela i Storvreta IBK sporthall?
─ Det är kul! Riktigt fräsch hall med bra golv och stora omklädningsrum. Dock ett litet minus att det inte finns något internet, fortsätter hon.

Vad tror du det blir för match mot Arlanda?
─ Jag tror att vi kommer vara det laget som har mest bollinnehav och att de är vi som för spelet och har mest chanser.

Vad tror du krävs för seger?
─ Att vi är med från start och att alla bidrar med det de kan. Vi måste börja skjuta mer också, kollar man på vår skottstatistik och jämför den med förra året så är den betydligt sämre. Sen måste vi också följa vår gameplan och inte hålla på med saker som vi sagt att vi inte ska göra, avslutar Viktoria Hübinette.

Välkomna till Storvreta IBK Sporthall på lördag 13:45 för match mellan Storvreta IBK och Arlanda IBK i division 1 GUD.