Idag 1 match

Filip Stenmark förlänger med Storvreta IBK!

6 mars 2021 09:00

Det är med stor glädje vi nu kan avslöja att backen Filip Stenmark valt att förlänga sitt kontrakt med Storvreta IBK.

− Skönt att det nu är klart att Filip förlänger med Storvreta IBK. Nu har vi säkerställt att vi har en backuppsättning av världsklass. Filip är jätteviktig för oss med sin rejäla spelstil och han är en spelare som alltid presterar på en hög nivå. Tack för förtroendet Filip! Konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Kontraktet är skrivet på två år och även tränare Oscar Lundin hyllar Storvreta IBK:s backklippa.

− Filip är på flera plan en viktig spelare för oss. Innanför sargen med sitt närkampsspel och sin förmåga att styra i försvarsspelet. Utanför sargen har jag bara under mitt första år här sett att Filip med sitt beteende och sitt sätt att prioritera laget skänker stabilitet och trygghet i gruppen. Känns jäkligt skönt att ha honom med även framöver, berättar tränare Oscar Lundin.

Filip Stenmark har hunnit med att vinna två SM-guld sen han anslöt till Storvreta IBK och ser fram att hjälpa till att lotsa laget till framtida framgångar.

− Snart fyra säsonger har passerat sen jag kom hit och på den tiden har Storvreta och Uppsala blivit hemma för mig. Det finns en fortsatt gemensam övertygelse hos föreningen och mig att vi ska spela varje säsong för att kriga hem titlar. Det är viktigast för mig och gjorde det självklart att krita på. Jag vill också passa på att rikta ett stort tack till JACT Management som hjälpt till med processen, berättar Filip Stenmark och fortsätter.

− Satsningar och förutsättningar finns för en spännande tid framför oss. Ett stort arbete kommer krävas för att föra vidare den kravbild som så framgångsrikt har byggts upp under många år. Unga och hungriga killar ansluter till nästa säsong och tillsammans ska vi skapa en miljö som genererar ännu större framgångar.