Tobias Gustafsson ”Ta vara på varje tillfälle”

21 augusti 2019 13:35

Tobias Gustafsson är en av fyra spelare från Storvreta som tagits ut till Finnkampen. Vi tar del av hans tankar inför landskampen och Storvretas kommande helg som inleds med match mot FBS Bohemians i Falun.

Uttagen till Finnkampen, hur känns det?
− Det känns jättebra! Arbetet för nästa VM startade nu i somras och då vi inte har så många träffar gäller det att ta vara på varje tillfälle för att utveckla detaljerna i spelet. Det är alltid en ära att få representera Sverige och extra roligt när vi spelar på hemmaplan!

Vilka förväntningar har du på matcherna?
− Vi har som sagt påbörjat ett arbete inför nästa VM med lite ändringar i spelet så allt lär inte sitta perfekt men förhoppningsvis får vi med oss mycket positivt som vi kan jobba vidare på samt se vad vi behöver jobba mer med! Många kommer säkert vara sugna på att spela och visa upp sig så jag tror att tempot kommer vara högt och underhållande för publiken, fortsätter han.

Till klubblaget, nyligen oavgjort mot Mullsjö, vad tycker du om insatsen?
− Det var en okej match, många yngre som fick chansen att visa upp sig efter en hård försäsong och som verkligen tog för sig! Vi saknade väl sex spelare men kunde ändå hålla en hög nivå, det känns tryggt inför säsongen då skador och sjukdomar alltid kommer finnas.

Påt igen i Falun kommande helg, först ut FBS Bohemians, vad tror du det blir för match?
− Har ingen koll på dem så vet inte vad som väntar faktiskt. Vi kommer fokusera på oss själva och jobba med delar i vårt spel. Sen vet vi att om vi kommer upp i kvaliteten vi besitter så finns det inget lag som slår oss, avslutar Tobias Gustafsson.

Nu på lördagen i Falun möter Storvreta IBK FBS Bohemians från Tjeckien 10:00 och Zug från Schweiz 18:00. I andra gruppen återfinns Falun, Chodov och Visby. På söndag 25 augusti spelas sedan slutspel med match om femteplatsen 10:00, bronsmatch 13:00 och final 16:00.