Albin Sjögren ”Vattenskoter är sjukt kul!”

7 augusti 2018 07:33
Storvreta Summercamp

Denna vecka hittar vi Storvretas stjärnor i IFU Arena som ledare för Storvreta Summercamp. Vi kollar läget med Albin Sjögren som nyligen kom hem från Gran Canaria och som ledde några pass under måndagen.

Hur går det för dig på Storvreta Summercamp?
− Jo det går bra, många barn att hålla koll på men alla är lätta att leda och lära ut, avslöjar Albin Sjögren.

Vad lär du deltagarna?
− Jag försöker lära ut skotteknik och passningar då jag anser att det är min styrka.

Hur har sommaren varit i övrigt?
− Den har varit grym måste jag säga, väldigt bra väder både i Sverige och utomlands. Man har fått ladda om batterierna med vänner och familj, fortsätter han.

Paparazzis, kan inte åka nånstans🌊

A post shared by Albin Sjögren (@albinsjogren) on

Du ser ut att trivas på vattenskotern?
− Ja, vattenskoter är sjukt kul! En rolig leksak som vi hyrde på Gran Canaria. Jag ska försöka övertala min pappa att köpa en till vårt landställe så man får åka här i Sverige också.

Hur löser du fysen under utlandssemester?
− Vi har fått schema av vår fystränare som man ska följa. Nu när vi var på Gran Canaria så hittade vi ett gym där man kunde köra både löpning och styrketräning vilket passade kanon, avslutar Albin Sjögren.