Idag 1 match

Oscar Lundin ”Kommer bli en bra innebandymatch”

5 mars 2021 13:05

Dags att kolla läget med tränare Oscar Lundin inför söndagens hemmamatch mot IBK Dalen.

Vi går in i upploppet av grundserien, hur är känslan i laget?
− Jag upplever att känslan och stämningen är god. Den bästa delen av säsongen närmar sig. Det känner man av hos killarna.

Har tankarna börjat sväva mot slutspel?
− Man ser fram emot det. Men både som tränare och spelare handlar det om att prestera här och nu, försöka bli lite bättre hela tiden. Det har varit enkelt den senaste tiden då matcherna kommer och går i ett, fortsätter Oscar Lundin.

Varit en del spelare borta, hur mycket påverkas planeringen?
− De stora dragen påverkas inte. Mer hur belastningen skall fördelas och hur formationerna skall sättas. Men det är en del av idrotten att kunna hantera.

Vilka spelare tror du kliver fram nu under slutspurten?
− Viktor Klintsten börjar växla upp. Han skickar jäkligt fina signaler. Det hoppas och tror jag han kommer fortsätta med.

Närmast Dalen, finns revansch att utkräva?
− Absolut. Dalen vann klart senast. Nu tänker vi förtjäna ett annat resultat. Det kommer bli en bra innebandymatch.

Vad förväntar du dig för matchbild?
− Fartfylld. En match där segraren av flest andrabollar kommer ha en fördel då lagen lätt kan bli utspridda när man möter dem. Jag vill se en fight där vi kan ta spelet till deras försvarszon.

De verkat hitta nycklar mot oss, vad krävs för Storvretaseger?
− Att vi gör de "enkla" sakerna bra skulle jag säga, vilket kan vara nog svårt i vår sport. Sätta gröna passningar noggrant, räkna in rätt runt vårt mål, ta bollen framåt. Där har du några, avslutar han.

Storvretahjärtat är ett iniativ som ger dig som har råd chansen att stödja Storvreta IBK lite extra här. Du kan också läsa mer om Storvretahjärtat här.

Storvreta IBK tar emot IBK Dalen nu på söndag 7 mars med matchstart 16:00, du ser matchen på UNT.se här eller på Sportexpressen Play här.