Filip Eriksson “Kul att få chansen”

21 juni 2021 08:32

Filip Eriksson är uttagen till Svensk Innebandys talangutvecklingsprogram Guldsteget och berättar nu mer om uttagningen och hur det går på försäsongen.

Uttagen till guldsteget, berätta.
− Ja precis, det känns kul att få chansen!

Vad innebär uttagningen?
− Uttagningen innebär väl att tränarna tror på mig och att jag i framtiden har chans till landslaget, fortsätter han.

Berätta om turneringen i Lettland i september.
− Det är en turnering där vi kommer spela några matcher mot andra länder! Kul med matcher så vi får testa spelsystem och så vidare i matchsituationer och inte bara i träning.

Hur går annars försäsongen?
− Tycker det går bra, vi kör på hårt och jag har inte missat något pass än så det känns bra!

Har du satt några personliga mål för försäsongen?
− Ja, att förbättra mig på de flesta momenten, vi gör ju tester i början av försäsongen sen även i slutet. Så målet är att förbättra mig på alla delar, avslutar Filip Eriksson.

Filip Eriksson är, precis som alla andra från SSL-laget, med under Storvreta Summercamp, läs en intervju här.

Här hittar du mer om Guldsteget.