Idag 1 match

Lina Brynö ”Superhärlig stämning i laget”

15 april 2020 06:58
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för Lina Brynös reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Väldigt skönt att vi höll oss kvar i Allsvenskan, men såklart tråkigt att den sista matchen inte blev av. Jag är säker på att det hade blivit den roligaste matchen på säsongen!

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Genomgående under säsongen var målskyttet ett problem, vi fick det aldrig riktigt att lossna. Annars var prestationen lite upp och ner men överlag godkänt med tanke på att vi höll oss kvar, fortsätter hon.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Jag är nöjd med det defensiva arbetet men hade kanske hoppats på att prestera lite mer framåt.

Vad tar du med dig från säsongen?
− Trots att resultatet inte alltid gick vår väg, så har vi haft en superhärlig stämning i laget och en bra träningsnärvaro!

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Jubileumsmatchen mot Falun, mycket folk på läktarna och roligt att alla lag i föreningen var på plats! Avslutar Lina Brynö.

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.