Thilda Olsson ”Skaffat oss ett drömläge”

6 april 2019 19:25
Dam

Thilda Olsson släppte bara en boll förbi sig i första matchen mot Arboga i Play Off 2 i kvalet till Allsvenskan. Efter matchen ger hon oss sin analys och blickar mot det kommande returmötet.

Berätta om kvällens matchen mot Arboga.
− Kul med 9-1 vinst! Det ger oss en bra start för nästa match.

Kändes ni så överlägsna som resultatet visar?
− Själv tycker jag att vi startar segt. Varken vi eller Arboga bjuder upp till match, vi har ingen fart sen kommer ju utvisningen efter 11 sekunder och vi tvingas att få upp farten. Jag tycker att vi gör ett bra boxplay och jag ska inte ljuga, 7-0 efter första perioden är ju ganska bra i en kvalmatch men hade vi inte fått upp farten hade det varit svårt faktiskt.

Vad tycker du om din egen insats?
− Nitton skott på mål och jag släpper ett är väl helt okej får jag nog säga. Sen är det ett snyggt mål de gör, en diagonal över och hon skjuter på öppet mål. Det vore konstigt om hon missat den, konstaterar hon.

Vilka förväntningar har du på returmötet?
− Som sagt så går vi in i nästa match med åtta mål mer än de och det är en bra fördel men allt kan hända. Det gäller att vi alla är taggade och går in med en bra inställning, sen väntar jag på min assist också, vi får se ifall den kommer då!

Lär bli fullsatt, hur tror du det kommer vara spela i ett kokande Storvreta IBK Sporthall?
− En match med en fullsatt hall är nog den roligaste matchen man kan spela! Man blir lite extra taggad. Det är Storvreta och jag tvivlar inte en sekund på att våran publik stöttar oss!

Allt talar väl för avancemang nu?
− Ja, vi har ju skaffat oss ett drömläge, och skulle ljuga om jag sa annat, men det är 60 minuter kvar att spela och vi ska vinna den matchen också, så är det bara! Avslutar Thilda Olsson.

Returmötet spelas klockan 15:00 lördag 13 april i Storvreta IBK Sporthall, inträdet är 50:- och kom i god tid, det lär bli fullt med folk!