Jenny Tollsten ”Tuffare match med högre fart”

30 mars 2019 08:59
Dam

Storvreta vann första matchen mot Tyresö Trollbäcken med 4-0 och på söndag möts de igen i kampen om fortsatt kvalspel. Jenny Tollsten ger oss förutsättningarna.

En match från play off 2, hur går tankarna?
− Det känns otroligt skönt att vi vann första matchen och skapade en 4-0 ledning inför andra matchen. Vi är nöjda över resultatet men känner att vi har mer att ge spelmässigt. Vi är laddade och väldigt sugna på att ta oss till play off 2, berättar hon.

Vad har ni tagit med er från första matchen?
− Vi tar med oss energi. Energin från fyra mål gjorda framåt och noll mål insläppta bakåt vilket ska hjälpa oss att ta död på spänningen tidigt i andra matchen. Vi tar med oss försvarsspelet och viljan att vinna.

Vad tror du det blir för matchbild på bortaplan?
− Jag tror att matchbilden blir relativt lik den senaste matchen. Vi kommer ha mycket boll och behöva jobba för att tränga igenom ett lågt Tyresö. Troligtvis möter vi ett mer desperat och taggat Tyresö som kommer lassa mycket på kassen och gå stenhårt på kontringar så jag tvekar inte på att det kommer bli en tuffare match med högre fart.

Vad tror du krävs för avancemang till play off 2?
− Det krävs att vi håller fokus i 60 minuter. Vi får inte ge bort någonting gratis och framför allt annat så kommer det krävas vilja och kämpaglöd. Kan vi få igång ett bra rull på bollen och hålla lika bra försvarsspel som sist så är vi vidare till play off 2, fortsätter Jenny Tollsten.

Vad ska vi förvänta oss av dig på söndag?
− Jag och min kedja hoppas kunna bidra med mycket energi och fart. Vi är alla otroligt laddade för att visa oss från vår bästa sida. Så det är i alla fall vad jag förväntar mig av mig själv.

Den andra kvalmatchen i play off 1 drar igång 18:00 i Tyresöhallen nu på söndag 31 mars.