Förlust mot Falun!

16 november 2019 15:20
Dam

Dagens firande inleddes dessvärre med förlust i Allsvenskan mot Falun med 3-5 trots att Storvreta haft ledningen under stora delar av matchen.

Storvreta står för matchens första mål när Jenny Tollsten trycker in den från nära håll efter dryga åtta minuter av matchen. Men bara minuter senare får bortalaget chansen i power play och trycker in kvitteringen genom Ingela Hansson. Men innan perioden är över får Moa Qvarnlöf en delikat pass av Erika Palmeby och Storvreta tar tillbaka ledningen.

I inledningen av andra perioden kan dessutom Storvreta utöka sin ledning genom lagkapten Rebecka Larsson. Men Falun är vassa och Hansson sätter sitt andra mål i matchen kort därefter. Storvreta får chansen i powerplay men lyckas inte näta. Istället är det Falun som målar i powerplay när Hansson fullbordar sitt hattrick, 3-3. Falun kan även ta ledningen mot slutet av perioden.

Storvreta försöker samla ihop sig i slutakten och skapar en handfull chanser men lyckas inte få in den. Istället kan Falun spika slutresultatet 3-5 efter 18:36 när Storvreta pressar som värst. Allt som allt en riktigt bra insats av Storvreta mot serieledande Falun men det räcker inte hela vägen idag.

Matchstatistik Storvreta IBK vs IBF Falun 3-5

Närmast väntar bortamatch mot AIK om strax över en vecka.