Åkerfeldt och Ronsjö klara för Storvreta IBK!

9 augusti 2019 11:01
Dam

Storvreta har nu säkrat upp två nya målvakter till den kommande säsongen i Allsvenskan. Dels återvänder Johanna Åkerfeldt till Storvreta och del så ansluter Emelie Ronsjö.

Efter en säsong i Västra Mälardalen IB återvänder Johanna Åkerfeldt, född -99, till Storvreta IBK.

− Här har vi en kvalitetsmålvakt där vi vet exakt vad vi får. Johanna har varit borta från Storvreta i en säsong och skaffats sig allsvenskrutin i Västra Mälardalen. Johanna är en målvakt som kan vinna matcher, vi är glada att du är tillbaka, säger vice ordförande Henrik Ededahl.

− Jag saknade Uppsala och vill göra en storsatsning i Allsvenskan. Det känns skönt att vara tillbaka i Storvreta, det är här jag hör hemma, så det är kul, säger Johanna Åkerfeldt.

Emelie Ronsjö, född -98, senast i Åkersberga IBF i Allsvenskan har valt att komma till Storvreta.

− En målvakt av denna kaliber är något vi behöver under kommande säsong. Med de ambitioner vi har måste vi ha kvalité på varje position och här har vi en målvakt som passar in i laget, säger vice ordförande Henrik Ededahl.

− De verkar som ett seriöst satsande lag och sen tycker jag det är kul att de gått upp i Allsvenskan, säger Emelie Ronsjö.