Sex från Storvreta IBK uttagna till EFT!

8 oktober 2018 10:04

Robin Nilsberth, Alexander Rudd, Mattias Samuelsson, Albin Sjögren, Rasmus Sundstedt och Tobias Gustafsson har alla tagits ut till Euro Floorball Tour som spelas i IFU Arena den 19 till 21 oktober.

− Vi har jobbat med den här stommen under de samlingar vi har haft i år, så det är klart att det är nära en VM-trupp. Men det finns en möjlighet för de spelare som gör en bra höst, som inte är med på EFT. Det är inte en spikad trupp, säger förbundskapten Mikael Hill till innebandy.se och fortsätter.

− Några är toppade från start, andra har tränat hårt och ser lite mer långsiktigt på säsongen. Det har varit blandade insatser från de uttagna spelarna, det går inte att förvänta sig att vi har 22 spelare i toppslag så här tidigt på säsongen. Men samtliga som är med ska vara toppade till VM, säger Hill.Under turneringen kommer Sverige ställas mot Finland, Tjeckien och Schweiz och blir en perfekt uppladdning inför VM i december.

Säkra dina biljetter till Euro Floorball Tour i IFU Arena här!

Du hittar hela truppen och mer information här!