Idag 1 match
Måndag

Marko Palosaari ”Har varit mycket lärorikt”

7 april 2020 13:59
Dam

Storvretas säsong i Allsvenskan är över. Storvreta lyckades hålla sig kvar och vi rundar av säsongen med intervjuer med spelare och ledare i laget, dags för assisterande tränare Marko Palosaaris reflektioner.

Trist att avsluta med inställd match men hur skönt var det att hålla sig kvar i Allsvenskan?
− Vi hade en målsättning att kriga högre upp i tabellen, men med facit i hand så är det självklart att det är skönt att vi höll oss kvar i Allsvenskan.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för laget?
− Vi har haft för låga dalar under säsongen och inte presterat på topp tillräckligt ofta. Dock är det topparna man ändå minns och tar med sig framöver. Jag tycker ändå att vi visat flera gånger under säsongen att vi hör hemma i Allsvenskan och laget är fortfarande ungt och har framtiden för sig, konstaterar han.

Hur skulle du sammanfatta säsongen för din egen del?
− Jag kom in i år i laget bakom Viktor och har lärt mig mycket nytt av honom. Som assisterande blir man automatiskt lite mer tillbakadragen, men jag tycker att jag fått chansen att kliva fram och försökt bidra med en del bitar både på träning och match. Det gäller att inte stagnera och det här året har gett mig en inblick i hur en annan tränare lägger upp innebandyn och det har varit mycket lärorikt.

Vad tar du med dig från säsongen?
− Finns en hel del att ta med sig. Jag träffar alltid på eldsjälar i varje lag och jag blir alltid lika imponerad och glad över att se insatsen många lägger ner på vår sport, både på och framförallt utanför banan. Sportsligt kommer jag minnas bortamatchen mot Falun som vi snöpligt tappade och kämpamatchen mot RIG. Sedan finns det andra minnen som Kevins spruckna byxor och hans aldrig sinande tuggummiförråd som jag fick ta del av, Brynös glädje varje gång hon gjorde mål på träningarna och sen kommer jag även minnas ”Tahi” och ”Rory”, fortsätter Marko Palosaari.

Berätta om ett kul minne från säsongen!
− Jag brukar för det mesta hitta på egna smeknamn på spelare, ofta fastnar de, men ibland är de mindre bra. I år försökte jag hitta ett namn som passade på Emelie. ”Limpan” var väl okej tycker jag, men vet inte om det togs emot så bra. Dock är jag rätt säker på att ”Bocken” var ett av mina sämre förslag genom åren...

Stort tack till alla supporters som varit ett grymt bra stöd hela säsongen, även om det inte alltid gått som man önskat har ni stått bakom oss och varit guld värda! Vi ses igen 20/21 för en ny säsong i Allsvenskan.