03 Mar 2 matcher

Guldklubben utökades!

20 december 2022 10:20
Förening

Guldklubben är en klubb skapad för att ära de som tillägnat stora delar av sina liv till klubben i deras hjärta, Storvreta IBK. Under SSL-matchen mot Kalmarsund presenterades flera medlemmar.

Stefan Forsman, Mikael Holmgren, Max Holst, Jörgen Karlsson och Kent Bäckström är samtliga invalda till Guldklubben redan 2010 efter att varit en framgångsrik ledarstab som lotsade laget till föreningens första SM-guld.

Under SSL-matchen mot FBC Kalmarsund sjätte december i IFU Arena presenterades flera medlemmar i Guldklubben.

Amanda Gezelius har varit trogen Storvreta IBK till dess att studier tog henne till Umeå. En spelare som alltid givit allt både på och utanför planen och vår självklara lagkapten. Tack för all tid du varit en del av Storvreta IBK.

Hannes Öhman invald 2014 då tröjan hissades i taket. En poängmaskin som stabilt alltid låg i skytteligans topp under karriären i Storvreta IBK. Skotten från den högerfattade klubban letade sig påfallande ofta i mål.

Jesper Berggren invald 2019 då tröjan hissades i taket. Han är kanske klubbens störste spelare med hela karriären i Storvreta IBK. Karriären innehöll både SM-guld och VM-guld.

Joel Kanebjörk var en del av det historiska guldlaget 2010. En tvåvägsspelare med spelsinne och uppoffrande arbete över hela banan. Förutom svensk mästare tillhör han också gruppen som blivit världsmästare.

Johannes Gustavsson, klubbens första stora prestigevärvning. Johannes var med sitt spelsinne och ledarskap en viktig pusselbit i Storvretas väg mot att bli en storklubb inom svensk innebandy.

Dennis Solid var en otroligt sevärd spelare med en fantastisk teknik. Dennis var mycket viktig såväl på vägen mot SSL som under etableringen av Storvreta IBK i SSL.

Staffan Jacobsson med över 500 matcher i Storvetatröjan är en av de som spelat flest matcher för klubben. Var en del av historiska guldlaget 2010.

I fotot från vänster:
Hannes Öhman, Dennis Solid, Amanda Gezelius, Johannes Gustafsson, Staffan Jacobson och Joel Kanebjörk.