Albin Sjögren ”Finns mer att hämta”

4 januari 2020 10:58

Storseger igår och ny match hemma i IFU på måndag, Albin Sjögren berättar mer.

Vilken målexplosion mot Jönköping, berätta lite.
− Ja precis det stämmer, vi är väldigt effektiva idag än vad vi varit tidigare match, lite mer bollar mot mål och då brukar det trilla in några enkla bollar också.

En del ändringar i formationerna inför matchen, finnas mer växlar att lägga i?
− Ja vi testar väl lite nu kan man säga, det är ju bra att ha fler verktyg i verktygslådan. Vi vet att vissa par funkar ihop men ibland låser det sig i matcher och då är det bra att kunna göra om i femmor, fortsätter Albin Sjögren.

Också väldigt tight bakåt, hur viktigt är det med bra defensiv inför fortsättningen?
− Vi sa det innan matchen att stora matcher väntar nästa vecka i och med Champions Cup så det är dags att tighta till det bakåt. Man vinner titlar med ett bra försvarsspel.

Hur kändes det för egen del, skönt att trycka in några?
− Jo men såklart skönt. Det har gått upp och ner under säsongen, man försöker hela tiden bidra framåt vilken är min roll. Finns mer att hämta från min sida dock.

Redan måndag väntar Linköping, kommer Storvreta fortsätta växla upp?
− Ja, kul med match så tätt inpå, vi fick ett litet uppehåll under jul och nyår vilket var behövligt. Men nu är man sugen på matcher igen.

Vad tror du det blir för matchbild?
− Jag tror vi kommer vara spelförande, dem flesta lagen som kommer till IFU och möter oss försöker dra ner på tempot och hålla i bollen, men det brukar aldrig gynna dem i slutändan, avslutar han.

Räkna med riktigt publikfest på måndag, sista matchen innan Champions Cup! Matchstart 15:00, säkra dina biljetter här så ses vi i IFU!