Alexander Janols fortsätter med Storvreta IBK!

26 maj 2021 08:00

Idag är vi ytterst nöjda med att kunna presentera ytterligare en viktig pusselbit för SSL-laget inför kommande säsong, Alexander Janols har förlängt sitt kontrakt.

− Alexander är viktig för Storvreta IBK:s framtid, en ung spelare som tar stora kliv i sin utveckling hela tiden och kommer vara en viktig del av framtida lagbyggen. Två nya år får vi låna Janne och det är vi stolta över, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Tränare Oscar Lundin har fortsatt höga förväntningar på Alexander Janols, född 1999.

− Tog ett par tydliga kliv under säsongen och tog för sig under slutspelet då han fick chansen. Nu skall han ta nästa steg, berättar Oscar Lundin.

Alexander Janols själv såg förlängningen som självklar, det finns ingen annan klubb som kan mäta sig med sin moderklubb, Storvreta IBK.

− Anledningen till att jag fortsätter är för att detta är min moderklubb och det finns ingen bättre träning och tävlingsmiljö än här. Så när de ville förlänga så var valet väldigt klart, avslöjar Alexander Janols och fortsätter.

− Förväntningarna på kommande säsong är att vi är extremt revanschsugna och kommer att träna hårdare och tävla hela tiden, som Storvreta IBK alltid gör. Nu är det en försäsong som väntar och sen när säsongen drar i gång kommer vi vara redo till hundra procent.