06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Oscar Lundin ”Det krävs lite extra arbete”

11 januari 2021 08:16

Oscar Lundin ger oss förutsättningarna för Storvreta IBK inför återstarten av SSL och lite annat smått och gott.

Först hur var jul och nyårshelgen?
− Lugn och bra, tack! Hängt med min familj hemma i huset och haft det både kul och mysigt. Kändes ovant att inte besöka västkusten, men det kommer en tid för det igen.

Tobias Gustafsson, sjätte bäst i världen, kommentar?
− Enligt mig skall han självklart vara klart högre. Svårt att se någon spela på en högre nivå just nu. Men den typen av listor där tycke och smak gäller kan det mesta hända. Det finns många väldigt bra innebandyspelare. Det är bara att titta i vårt omklädningsrum, konstaterar han.

Nu blev det ett oväntat långt matchuppehåll, hur har det påverkat planeringen?
− Yes. En del av truppen sitter i karantän. Utöver det så försöker vi följa den planen sett till belastning och struktur som matcherna skulle inneburit, fortsätter han.

Det blir två Umeåresor på relativt kort tid, har du det i åtanke för matchen mot Thoren?
− Det är ändå tre dagar emellan tripparna. Det krävs lite extra arbete att hålla koll på återhämtning och belastning. Men det är inget som oroar så sätt. Det kommer bli mycket matcher med korta mellanrum under de kommande två månaderna. Det skall vi kunna hantera.

Vad förväntar du dig för matchbild mot Team Thorengruppen SK?
− De lär försöka bryta mönstret från senaste mötet. Då tillät de oss kontrollera händelserna från start till mål. Dock skall vi kunna få matchen dit vi vill oavsett om vi är redo när vi tekar igång. Som alltid kommer vi vilja spela mycket med bollen och sätta tryck mellan motståndarna.

Vilka nycklar ser du till matchen?
− Att vi får ser till att få spela mycket anfallsspel och i offensiv zon. Enkelt och svårt på samma gång, men då är vi tunga att bemästra. Sedan är det viktigt att vi backcheckar ödmjukt för att förtjäna att kontrollera matchen.

Är det några spelare vi ska förvänta oss lite extra av framöver?
− Svårt att sia om efter en period med lite matcher. Innan uppehållet så tycker jag att Rasmus Sundstedt visat en nygammal nivå i sitt spel. Nyfiken på hur han startar 2021. Sedan är det självklart spännande med Tobias Gustafsson som närmar sig comeback. Han kommer trycka på gasen direkt. Främst är jag dock spänd på att se hur vi som lag tar oss an perioden med matcher som kommer. Vi skall kunna vara riktigt starka och fortsatt svårslagna, avslutar Oscar Lundin.

Närmast väntar alltså match borta mot Team Thorengruppen SK söndag 17 januari med start 17:00, du ser den live på SportExpressen Play och UNT.se.