Emma Johansson ”Läktarna kommer fyllas”

12 november 2019 09:35
Dam

Seger i helgen i Allsvenskan, Emma Johansson ger oss sin analys och blickar mot lördagens jubileumsmatcher.

Berätta om matchen mot Bele Barkarby.
− Spelmässigt är det kanske inte vår bästa match men krigarinsatsen är det däremot inget fel på. Jag måste ändå säga att det är vi som är det spelförande laget i matchen och att vi har en ledning som vi borde kunna förvalta bättre. Istället bjuder vi in dem målmässigt i matchen på grund av lite enkla misstag. Som tur är har vi en otroligt bra stämning i båset och den starka lagandan är den som gör att vi drar det längsta strået i matchen och går därifrån med tre poäng!

Vad tar ni med er inför fortsättningen?
− Vi tar med oss den positiva andan, krigarinställningen på planen och den härliga energin i båset. Viktigt att varje spelare och ledare bidrar med sitt absolut yttersta. Sen kommer vi fortsätta arbeta hårt i försvaret. Den energi som finns när vi suttit i ett skottäck eller när vi avklarat ett box-play är något vi måste spinna vidare på och fortsätta använda oss av, fortsätter Emma Johansson.

Lördag jubileumsmatch, vad förväntar du dig av jubileumsmatcherna?
− Ja men det ska ju bli jätteroligt med detta event. Har hört att läktarna kommer fyllas och att det kommer bjudas på massa läckerheter, både på och utanför planen. Jag förväntar mig att det blir ett bra tryck i hallen och att publiken kommer bidra med mycket energi och stämning. Sen förväntar jag mig även att det är samma energi nere på banan och att det blir två fartfyllda matcher med mycket härlig innebandy att titta på. Det ska i alla fall bli väldigt kul att få spela på lördag!

Vad tror du det blir för matchbild?
− Som sagt så kommer det bli en fartfylld match med två lag som kommer göra sitt yttersta för att ta hem tre poäng. Det kommer även vara två lag på banan som båda vill vara det spelförande laget vilket gör att det kanske kommer svänga lite fram och tillbaka, sen får vi se vilket lag som greppar hårdast tag om stafettpinnen. Oavsett så vet jag att det kommer bli en rolig match att titta på!

Vad talar för Storvretaseger?
− Med helgens vinst i bagaget så är vi sugna på ännu en vinst och vi tänker inte släppa ifrån oss tre poäng i helgen som kommer. Den energi och positivitet vi hade sist kommer vi ta med oss, då krigade vi alla med hjärtat på rätt plats och det kommer vi fortsätta göra. Därför tror jag att vi kommer spela hem ytterligare tre poäng i helgen som kommer, missa inte de! Avslutar hon.

På lördag smäller det! Storvreta firar 30 år och det inleds med match i Allsvenskan Östra mot Falun 13:00 i IFU Arena. Vår partner bjuder på biljetterna till jubileumsmatcherna och du behöver bara betala serviceavgiften, boka dina biljetter här!