Robin Nilsberth ”Allt pekar på slutsålt”

13 november 2019 08:00

I helgen var Robin Nilsberth en av flera spelare från Storvreta som spelade EFT med svenska landslaget. Nu berättar han om helgen och vilka förväntningar han har inför jubileumsmatcherna på lördag.

Berätta om hur du upplevde EFT.
− Vi gjorde många saker bra under helgen, men slarvade tyvärr bort matchen mot Finland i sista perioden. Vi har jobbat med en del nya saker i spelet och jag tror att staben har fått några bra svar. Stora målet är VM i Helsingfors nästa vinter och allt vi gör innan är förberedelser.

Och dina egna insatser?
− Det kändes helt okej för mig och vår formation. Vi har inte spelat ihop så många gånger, men hittar varandra ganska bra. Finns mer att ta av, men en bra start!

På lördag väntar jubileumsmatchen, vad förväntar du dig av festen?
− Det känns riktigt roligt, allt pekar på slutsålt och då trivs vi extra bra. Stort och mycket välförtjänt att Jeppe får sin tröja hissad. Hela laget ser fram emot matchen, fortsätter Robin Nilsberth.

Vad tror du det blir för match?
− Jag hoppas att vi driver matchen från start till mål. Vi har revansch att utkräva efter matchen i Göteborg senast. Publiken kan förvänta sig ett heltaggat Storvreta!

Vad är ditt tidigaste Storvretaminne?
− Jag spelade Storvreta Cupen med Granlo en massa gånger. Så det är väl något av de åren, avslutar han.

På lördag smäller det! Storvreta firar 30 år och det inleds med match i Allsvenskan Östra mot Falun 13:00 sen möt SSL-laget Kalmarsund 16:30 i IFU Arena. Vår partner bjuder på biljetterna till jubileumsmatcherna och du behöver bara betala serviceavgiften, boka dina biljetter här!