Fanny Schenning ”Spännande att få möta Falun”

13 september 2020 09:00
Dam

I eftermiddag väntar träningsmatch borta mot IBF Falun för Storvreta IBK:s Allsvenskalag, Fanny Schenning ger oss förutsättningarna.

I eftermiddag väntar Falun, vilka förväntningar har du på matchen?
− Ska bli spännande att få möta Falun, vi hade de i serien förra året och som Johanna sa innan så gav vi de två rejäla matcher båda omgångarna. Mina förväntningar på denna match är att det blir en rolig men fartfylld match.

Var tycker du fokus ska ligga?
− Fokus ligger just nu på att alla ska hitta sin plats i laget, hitta gemenskapen. Men även denna vecka inför Falun har fokuset legat på anfall och försvarsspelet, fortsätter Fanny Schenning.

Vad tror du krävs för seger?
− Att vi vågar lita på varandra och att alla ger hundra procent.

Vad tycker du om lagets inledning av säsongen?
− Vi är inte riktigt där vi vill ännu, men om vi fortsätter nöta på så kommer vi bli farliga till seriepremiär!

Vad tycker du om dina egna insatser?
− Tyvärr insjuknade jag i tre veckor som gjorde att jag inte kunde träna. Har varit en utmaning att komma tillbaka efter det, men börjar äntligen känna att jag är på väg åt rätt håll.

Mycket nytt i laget, hur känns det?
− Alla nya har kommit in med superbra energi! Tycker det bara har höjt oss, känns som en omstart, avslutar hon.

Matchen mot IBF Falun drar igång 15:00 idag, söndag 13 september, i Guide Arena och du ser den live på Solidsport här.