03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Mattias Samuelsson ”Ha ett mål med ditt idrottande”

3 maj 2018 09:00

Nu när säsongen är över har vi kollat med våra SSL-spelare om hur känslan var vid SM-finalens slutsignal, vad man ska förvänta sig av sommarens innebandyläger och vad de har för tips för unga spelare som siktar mot SSL. Mattias Samuelsson berättar.

Vilka tankar kom vid slutsignalen av SM-finalen?
− Lycka. Men samtidigt är du så utpumpad både mentalt och fysiskt så du knappt orkar tänka något. Man är fruktansvärt lycklig.

Vad tycker du man ska förvänta sig om man är med på ett av Storvretas sommarläger?
− Att man ska ha roligt. Det är vårt viktigaste jobb som ledare, att se till att alla har roligt. Kan man lära sig något också är det bara en bonus.

Vad tycker du unga spelare som vill nå SSL ska tänka på?
− Se till att ha ett mål med ditt idrottande. Att du har ett driv själv är det som gör att du når långt. Sen tycker jag det är viktigt att tävla med sig själv, försöka bli bättre på saker man redan kan eller inte hanterar så bra, avslutar Mattias Samuelsson.

Läs mer om våra sommarläger och boka ditt barns plats här.

Sista anmälningsdag för övernattningslägret är 10 maj!