Tobias Gustafsson “Enkel innebandy kan vara sevärd innebandy”

17 februari 2021 09:37

Ikväll är det dags för Giganternas Kamp! Vi möter Falun borta och i samband med matchen bjuds det på studiosändning. Tobias Gustafsson uppdaterar oss inför matchen och vad han tycker om upplägget.

Matchen börjar 19:00 men redan 18:40 drar det igång på UNT.se och SportExpressen Play med uppsnack i studion i Falun.

Studiosändning från Falun, vad tycks?
− Det blir kul med lite mer uppmärksamhet runt matcherna. Har väl inte känts som riktiga matcher tidigare under året med avsaknad av publik och allt runt omkring. Så det blir väl kul att det blir lite mer uppmärksamhet och lite mer som en vanlig match, säger Tobias Gustafsson.

Bra med lite extra satsning nu när det inte kan vara publik?
− Jag tror att folk därhemma uppskattar mer att se på sändningarna när det blir en liten studio och experter som pratar om matchen och intervjuar spelare i lite större utsträckning än under vanliga matcher. Jag tror det kommer gynna både oss som spelar och så tror jag det blir en roligare upplevelse för publiken hemma i soffan.

Vad tror du det blir för match?
− Som vanligt mot Falun tror jag det kommer bli en tuff och rolig match. Brukar alltid hända mycket när man möter Falun. Det känns som det inte kommer bli något undantag den här gången. Falun har haft en bra streak och vunnit några matcher i rad så de är på uppåtgående medan vi kanske haft det lite tuffare några matcher nu så det blir perfekt tillfälle för oss att hitta tillbaka till vårt spel och göra en bra prestation.

Bjuder du på lite extra sevärd innebandy?
− Nej, det tror jag att jag kommer lämna över till de unga grabbarna i laget, Liam, Filip och Hampus där, säger Tobias Gustafsson med ett skratt och fortsätter. De får sköta de coola sakerna på planen men jag ska göra en bra match visa att även enkel innebandy kan vara sevärd innebandy.