06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Emil Lindblom flyttas upp i SSL-truppen!

16 april 2020 06:59

Emil Lindblom har redan fått känna på SSL-spel och nu är det dags för målvaktstalangen att flyttas upp från Storvretas Juniorakademi upp i SSL-truppen permanent.

− Vi har nu flyttat upp målvaktstalangen Emil Lindblom permanent till vår SSL-trupp. Det ska bli grymt att följa Emils utveckling från att vara talang till att bli en fullfjädrad SSL-målvakt, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Emil har vad som krävs och nu är det bara hårt arbete som gäller. Kul Emil att du väljer att fortsätta med Storvreta IBK.

Emil Lindblom har redan hunnit starta en SSL-match, hemma mot Visby, och hoppa in i en annan, borta mot Höllviken men har tidigare tillhört Juniorakademin. Nu tar han klivet upp till SSL-truppen på heltid även om det kan bli aktuellt med träning och matchning med juniorerna när tid finns.

− Av de alternativ jag fick så var Storvreta alltid mitt förstaval av flera anledningar. För det första så finns det nog ingen bättre klubb att kunna utvecklas i eftersom man får möta spelare varje träning som besitter en väldigt hög klass med en vinnarmentalitet som är svår att mäta sig med någon annanstans. En annan anledning är att det är i Storvreta med hjälp av väldigt kompetenta tränare i klubben som jag har fått en väldigt bra utbildning för att bli den jag har blivit idag och att få fortsätta denna resa i just Storvreta på seniornivå är väldigt roligt och inspirerande, berättar Emil Lindblom och fortsätter.

− Mina förväntningar är att utvecklas ännu mer i mitt målvaktspel och få ännu mer erfarenhet. Sen, som alltid om man kör i Storvreta, att vinna SM guld.

Avtalet är skrivet på två år och Storvretas supportrar kan se fram emot att se Emil Lindblom blomma ut ytterligare kommande säsonger.