David Andersson ”Kommer bjudas på en fantastisk match”

6 mars 2019 19:37
Dam

Assisterande tränare David Andersson ger oss förutsättningar inför helgens toppmatch i division 1 GUD. Storvreta ställs mot Borlänge på söndag 17:00 i Storvreta IBK Sporthall och det är gratis inträde!

Fyra raka segrar, har ni hittat formen?
− Formen börjar väl komma mer och mer. Vi har ju kört en lite tyngre period nu för att komma förberedda in till kvalet så spelet har väl knackat lite till och från men känslan är nog att vi börjar hitta formen mer och mer. Fyra segrar är ju skönt att ha i ryggen nu när det börjar dra ihop sig i slutet av säsongen men flera ska det bli, konstaterar han.

Hur har det varit att få in rutinerade nyförvärv?
− Jättekul att båda har valt att ansluta till oss först och främst. Både Johanna och Helena har verkligen visat under den tid de varit här att det är två riktigt duktiga spelare och trevliga tjejer. Både Viktor och jag kände att det skulle vara kanon att få in några spetsspelare som har rutin inför kvalet och det har vi verkligen fått. Det här är två tjejer som varit med under flera år och kan ta med den erfarenheten till våran grupp. Vi lärde oss väldigt mycket under kvalet förra året men erfarenheten som kan vara det där lilla extra när det ska avgöras tror vi kan vara nyckeln för oss.

Toppmatch väntar, vilka förväntningar har du på matchen mot Borlänge?
− Jag har jättehöga förväntningar. Borlänge har ett jättebra lag som verkligen vill spela innebandy. De har ett par spelare som verkligen har öst in poäng hela säsongen så det gäller att vi är på tå hela tiden. Vi har ju även revansch att utkräva efter att vi kom upp lite kort när vi var där uppe och spelade. Vi var väl inte helt nöjda med våran insats i den matchen så det vore kul om vi kunde leverera en bättre insats denna gång. Sen är det ju sista hemmamatchen i serien och vi vill ju ta med oss en så bra känsla som möjligt in till kvalet, fortsätter David Andersson.

Gratis inträde, vad skulle stort publikstöd betyda?
− Publiken vi har är alltid ett jättestöd oavsett om det är 1 person eller 1000 personer på läktaren, men det är klart att ju fler som tar sig till hallen desto roligare för tjejerna. Med det sagt tycker jag dock att publiken ska ta sig ut till Storvreta för att se matchen för min känsla är att det kommer bjudas på en fantastisk match.

Vad tror du blir avgörande?
− Finns ett par saker som jag tror kan få resultatet att gå våran väg. Att vi som sagt borde ha en uppåtgående formkurva. Tycker vi börjat hitta rätt i hur vi formerar laget också och har verkligen tre kedjor som verkligen kan gå in och leverera. Sen är det ju även en hel del revanschlust efter förlusten sist mot Borlänge. Plus att jag hoppas publiken kommer till hallen och stöttar oss fram till en seger, avslutar han.

Storvreta mot Borlänge i division 1 GUD, 17:00 i Storvreta IBK Sporthall på söndag, gratis inträde, vi ses där!