06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Mattias Samuelsson ”Lättnad, glädje och allt möjligt”

13 december 2019 14:52

Efter vinsten mot Mullsjö pratade vi med en lättad lagkapten, Mattias Samuelsson, som ser fram emot tisdagens derby.

Tight match mot Mullsjö?
− Ja, det blev en krigarseger, det var jäkligt skönt faktiskt. Vi behövde en sån tror jag, det var viktigt för oss. Att få döda ett boxplay där i viktigt läge och spela fem mot sex på slutet, skön seger bara.

Hur skönt var det att få kriga sig till en seger?
− Det var viktigt för oss att vinna. Det är märkligt, man hör det pratas om kris och katastrof när vi har en oavgjord och en torsk på slutet så det var viktigt för oss att vinna, det kändes hela vägen. På slutet blir det lättnad, glädje och allt möjligt men det var skönt, säger Mattias Sameulsson

På tisdag är derby, vilka förväntningar har du?
− Det är alltid kul att spela derby men jag också att det är viktigt att vi stannar och njuter lite. Det finns mycket saker vi kan göra bättre så klart men jag är jäkligt nöjd med segern. Nu hinner vi slicka de sår som behöver slickas och vila upp oss. Men det är klart det blir en rolig match!

Derbyna brukar vara riktigt roliga matcher?
− Ja absolut! Det brukar vara väldigt roliga matcher att spela med inramningen och allt sen är det viktiga matcher att vinna på alla sätt så det ser jag fram emot.

Redan nu på tisdag 18:30 är det alltså derby mot Sirius i IFU Arena, säkra de bästa platserna här redan nu!