Viktoria Hübinette “Någonting riktigt spännande på gång”

4 december 2020 08:30
Dam

Viktoria Hübinette sammanfattar säsongen hittills och uppdaterar oss på läget för Storvretas Allsvenskalag under pausen.

Hur skulle du sammanfatta säsongen som varit hittills?
− Jadu, den har varit väldigt kort... Vi har ju bara hunnit spela 5 matcher men på dem få så tycker jag ändå att det gått hyffsat. Vissa matcher kanske vi borde ha vunnit med mer marginal, vi är väl inte helt nöjda med spelet. Vi vet att vi har så mycket mer att visa. Men att vi ändå lyckats vinna alla matcher trots att vi inte är helt nöjda med spelet, de tycker jag är starkt.

Hur tycker nysatsningen på damsidan gått i stort?
− Tycker verkligen det känns som vi har någonting riktigt spännande på gång, fortsätter hon.

Hur tycker du det gått för egen del?
− Helt okej. Vissa matcher har gått bra medan vissa inte gått lika bra.

Hur ser ert upplägg ut just nu?
− Vi tränar helt på egen hand. Vi får veckoscheman från vår fystränare Richard. Det är då bara fysiken vi jobbar med och ingen innebandy.

Hur är det att träna utan spikad omstart?
− Det är väldigt frustrerande. Jag tycker om att jobba mot någonting, men just nu känns det väldigt luddigt hur framtiden ser ut. Så det är faktiskt väldigt tråkigt.

Vad blir viktigt att tänka på inför omstarten?
− Tror att alla kommer komma tillbaka mer taggade än någonsin. Men det blir ju absolut viktigt att försöka hitta tillbaka där vi var sist vi spelade och fortsätta jobba på det, avslutar Viktoria Hübinette.

Det är i dagsläget oklart när Allsvenskan Östra kommer dra igång igen men Svensk Innebandy har presenterat några olika möjliga scenarios här.