03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Kristofer Widlundh ”En tight tuff match”

19 oktober 2019 06:58

Efter matchen mot Linköping ger assisterande tränare Kristofer Widlundh sin analys och blickar mot söndagens bortamatch mot Växjö.

Linköping kanske inte fullträff men kändes som ni malde ner de?
− Ja, tillslut. Efter en trevande första period så tycker jag vi kommer igång mycket bättre i andra. Åtminstone visar att vi vill vara med och spela innebandy då. Vi jobbar oss in i matchen, inte långt ifrån godkänt men ändå skönt att ta tre poäng, säger Kristofer Widlundh.

Vilka spelare tycker du stod ut?
− Hela femman med Emil Helmrich, Victor Andersson och Jimme Pettersson gör en fantastisk match, Tobias Gustafsson också såg jättesugen ut, det var kul att se.

Känns som ni hela tiden hittar nya sätt att vinna?
− Egentligen så spelas matcherna ganska snarlika varandra faktiskt. Att vi behöver ta oss en reboost någon gång under matchen och sen kommer vi tillbaka och tar över matcherna och stänger de. Det är positivt att vi hittar sätt att vinna matcher. Det vi behöver täppa till är att komma ut från start och ta tag i det från start och att vi vill driva det hela tiden, varje byte och det är jättesvårt, det vet vi om. Men det är någonting vi behöver jobba med faktiskt.

Nu väntar Växjö, har du fortfarande bra koll där?
− Jodå, det har jag. Sen är det fler nya spelare där nu än när jag var där. Men man har man ju lite inside så jag får ju höra lite titt som tätt fin information så någorlunda koll har jag, säger Kristofer Widlundh.

Blir några timmar på bussen ner, hur brukar ledarstaben tillbringa den?
− Dels så pratar vi innebandy, vi pratar mycket annat sen sover vi ganska mycket.

Vad tror du vi ska förvänta oss för match?
− Förhoppningsvis en tight tuff match. Det är alltid roligt med tighta tuffa matcher. Sen förväntar jag mig att vi är det spelförande laget, de gillar kontringar. De kommer säkerligen vilja straffa oss på det så att vi får vara noggranna i anfallsspelet och ligga rätt.

På söndag väntar alltså match mot Växjö i Växjö med start 16:30 och du ser den på SSLplay, läs mer här. Sen på torsdag väntar hemmamatch mot Visby, säkra dina biljetter här!