06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Emma Berg har förlängt med Storvreta IBK!

11 maj 2021 08:00
Dam

Truppbygget fortsätter får vårt Allsvenskalag och idag är vi väldigt glada att kunna presentera en förlängning med Emma Berg.

− En Storvretatjej som tar kliv i sin innebandy hela tiden. Har varit i vår damtrupp i två år och är alltid där och gör jobbet. Emma har skrivit ett nytt två årsavtal och kommer vara med på resan till att göra Storvreta IBK till ett topplag, , konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Vi är stolta att hon ger oss förtroendet att hjälpa henne i sin utveckling mot att bli en komplett innebandyspelare

Emma Berg har tillhört Storvreta IBK hela sin innebandykarriär och valet var solklart.

− Inför kommande säsong är målsättningen hög samt att satsningarna är stora precis som förra säsongen vilket är en resa jag inte vill missa och kunna bidra till, därav är det självklart att jag fortsätter. Samt att Storvreta är min moderklubb och jag har svårt att se mig någon annanstans just nu, avslöjar Emma Berg och fortsätter.

− Mina förväntningar inför nästa säsong är höga. Med tanke på resultatet från förra säsongen, med fem av fem vinster, förväntar jag mig att pressen kommer vara väldigt hög. Förväntar mig även en rolig och fartfylld säsong där resultatet blir som Storvretas målsättning att ta sig till SSL. Förhoppningsvis kommer vi även kunna spela som vanligt, gärna med lite publik igen.