Avslutade säsongen med segrar!

2 maj 2022 17:29
Storvreta IBK Juniorakademi

Både Storvreta IBK Juniorakademis dam- och herrjuniorer avslutade sina säsonger med segrar i sina avslutade matcher i Innebandyfesten i helgen.

Efter inledande förluster mot Lerum (2-5) och Rönnby (1-4) kunde damjuniorerna avsluta gruppspel av Innebandyfesten av med en 3-1 seger mot Täby. Detta gav spel om platserna 9-12. Placeringsspelet inleddes även det med en förlust, Telge blev för svåra och matchen slutade 1-5 och Storvreta ställdes mot Karlstad.

I matchen om 11:e platsen kom Storvreta IBK ut starkt och gick ifrån till 2-0 genom Thindra Stenvall och Agnes Holgersson innan Karlstad kunde replikera i slutet av första.

I andra perioden fortsatte Storvreta dominera och målade genom Emma Östman och Holgersson som gjorde sitt andra mål i matchen. Men i tredje kunde Karlstad reducera två gånger om genom Heidi Eklund. Julia Åkerman såg dock till att Storvreta fortsatt hade ett grepp om matchen genom sitt 5-3 mål. Karlstad reducerade till 5-4 men kom inte närmare.

Seger med 5-4 och en elfteplats i Innebandyfesten!

Herrjuniorerna pressade RIG Umeå men föll med 3-4 innan man spelade oavgjort mot både Höllviken (3-3) och Huddinge (4-4). Detta innebar att även herrjuniorerna fick spela om plats 9-12.

I den första placeringsmatchen väntade Karlstad som kunde besegras med 4-3. Sen var det dags för returmöte med Sundsvall som man besegrat i play off 3 till Innebandyfesten med 7-6. I denna fight tog Storvreta kommandot och kunde gå ifrån till 4-0 genom mål av Johannes Rönnmark, Olle Komstadius, Jonatan Ahlstam och Tomass Birstin.

Sundsvall kom igen i den andra perioden genom två mål men även Storvretas Emil Mattsson kunde näta vilket gav 5-3 efter två där Ludwig Bigander Möller dessutom räddade en straff i andra, något han passade på att göra i tredje med.

I tredje kunde sen Jonatan Ahlstam näta två gånger om för att fullborda sitt hattrick innan Filip Carlström fastställde slutresultatet 8-3 och en niondeplats i Innebandyfesten!

Avslutningsvis kan vi konstatera att Storvreta IBK Juniorakademis båda lag avslutade säsongen på ett fantastiskt sätt!

Du kan läsa mer på UNT här.