Frida Bäfve klar för Storvreta IBK!

22 april 2020 08:04
Dam

Nu är första nyförvärvet för Storvretas lag i Allsvenskan klart! Det är ingen mindre än Storvretabördiga SSL-spelaren Frida Bäfve som ansluter från KAIS Mora IF.

− Vi är stolta och glada att Frida valt att komma tillbaka till Storvreta IBK. Fridas kunnande och rutin kommer vara ovärderlig i vår resa mot SSL. Nu är det hårt jobb som gäller för att få ihop en slagkraftig trupp som skall ta oss hela vägen mot finrummet. Välkommen tillbaka Frida, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Frida Bäfve har haft tre fantastiska år i KAIS Mora IF och vill skicka ett stort tack och lycka till till alla spelare, ledare och alla andra runt laget men nu går flyttlasset hem till Uppsala. Studier på Polishögskolan väntar och en återkomst till sin moderförening Storvreta IBK.

− Efter att jag tagit beslutet att flytta hem till Uppsala för att plugga föll valet ganska enkelt på moderklubben! Har alltid haft en ambition att komma hem igen och när tillfället gavs var det inte mycket att tveka på. Att hjälpa Storvreta i deras satsning på damverksamheten kändes både spännande och utmanade, berättar Frida Bäfve och fortsätter.

− Mina förväntningar är att vi ska ha ett lag som är med och krigar om kvalplatserna till SSL!

Avtalet är skrivet på två år och Storvreta IBK vill skicka ett tack till KAIS Mora för gott samarbete. En öppning har lämnats för Frida Bäfve att gå tillbaka till KAIS Mora IF till SSL-slutspelet nästa säsong om hon skulle önska det.