03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Fredrik Lindholm ”Dags att slåss för nya framgångar”

13 september 2018 06:55

Inför den kommande SSL-premiären på onsdag har våra följare på Instagram fått ställa några frågor. Först ut med svar är Fredrik Lindholm.

Hur är känslan att spela en SSL-match igen efter guldet?
− Visst var det fantastiskt att vi vann guld förra året, men det hände som sagt förra året. Nu är det ny säsong och dags att slåss för nya framgångar. Inför en säsongspremiärmatch är det alltid lite pirrigt men framförallt väldigt roligt, så känslan är sprudlande glädje, berättar Fredrik Lindholm.

Vem gör Storvretas första mål för säsongen?
− Jag tror Winroth kommer sätta den första baljan och det är just för att vi möter Dalen, då brukar vi göra några kassar i deras låga slott. I det området brukar Winroth hänga en del.

Vem vinner poängligan?
− Tror det står mellan Rudd och Sjögren faktiskt, det har hittat en otroligt bra kemi tillsammans med Winroth, fortsätter han.

Vem är skönaste spelaren att tunnla?
− Brukar inte försöka tunnla så mycket på matcherna men på våra träningar brukar jag tunnla Micke Jansson ganska ofta när tillfället ges, det är framförallt kul för att han alltid försöker tunnla mig, vilket han inte har lyckats med på de åren som vi har spelat ihop.

Hur är nya KH-bollen?
− Den är super, känslan är god mot bladet, avslutar Fredrik Lindholm.

SSL-premiären är på onsdag 19 september 19:00 i IFU Arena mot IBK Dalen. Biljetter släpps nu på fredag 13:00.