06 Jan 1 match
Idag 1 match

Dags för derby!!

12 februari 2019 16:59

Ikväll är det dags för derby mot IK Sirius IBK i Svenska Superligan 19:00 i IFU Arena, här hittar du Storvretas startformationer och mer.

Storvreta har nu 17(!) raka segrar i SSL. Senaste segern kom i helgen borta mot Lindås med 6-2. En match som Storvreta kontrollade. Rasmus Sundstedt fick med sig ett mål och en assist medan Robin Nilsberth passade fram till tre av Storvretas mål.

Efter senaste derbyförlusten hade Sirius vunnit fyra matcher i rad och var riktigt formstarka! Den formen verkar dock tagit stopp mot Pixbo Wallenstam som de mötte borta senast. Sirius gjorde först målet mot Pixbo genom Johan Eriksson och hade 2-2 efter första, sen gick allt Pixbos väg och siffrorna skrevs till 9-4 till Pixbo.

Storvreta har tagit ett stabilt tag om förstaplatsen i SSL-tabellen med 57 poäng. Sirius å sin sida balanserar på slutspelsstrecket som ett av tre lag med 35 poäng. Men till derbyt kvittar tabellplacering. Gör er redo för en rejäl innebandyfest där ingen kommer lägga fingrarna emellan! Sätt er ner och gör er klara för en innebandymatch som heter duga!

Hos Dagens matchvärd Em Home Uppsala hittar du Upplands troligtvis bredaste utbud av möbler, sängar och inredning. De bjuder på inspiration, kunskap och service när du besöker dem i butiken. Deras trevliga säljare hjälper er gärna att hitta just det som gör ert hem ännu trevligare, oavsett om det är den lilla detaljen om det är hela rummet. Läs mer om EM Home Uppsala på deras hemsida här.

Derbyt drar igång 19:00 och du hittar biljetter här!

Storvreta IBK startar enligt nedan mot Sirius.

I mål
Viktor Klintsten