06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Victor Andersson ”Roligt att få testa sig själv”

8 januari 2020 09:58

Victor Andersson är tillbaka i landslaget, läs hans tankar om uttagningen och kommande Champions Cup!

Uttagen till kommande VM-kval, hur känns det?
− Klart att det är roligt att få representera landslaget igen.

När var du med senast?
− Oj, det var länge sedan. Jag var med för fyra år sedan på EFT och sedan en landslagssamling inför VM för fyra år, det har gått lite tid mellan varven, fortsätter han.

Vad gör att du kommer med?
− Jag tror att det har att göra med min förmåga att göra min omgivning bättre. Jag ser inte mig själv som en poängspelare utan att jag ska skapa en miljö där mina medspelare ska få möjligheten till att göra det de är bäst på.

Vilka förväntningar har du inför kvalet?
− Det ska bli intressant att se hur förbundskaptenen vill använda mig och jag antar att det är mycket nytt sen jag var med senaste. Ska bli roligt att få testa sig själv i en annan miljö än den man är van vid.

Annars Champions Cup, perfekt med lite internationell innebandy innan kvalet?
− Ja det ska bli väldigt roligt. Det är ju ett av delmålen denna säsong och vi har kämpat länge för att vi ska kunna vara redo för dessa matcher. Det är alltid roligt att få tävla om titlar, det är det man spelar för, avslutar Victor Andersson.

Victor Andersson är en av fem Storvretaspelare som är uttagna till VM-kvalet, läs mer här.

Storvreta inleder Champions Cup med semifinal mot SC Vitkovice 16:30 nu på lördag 11 januari, du kan se matchen via vår YouTubekanal här.