Rebecka Larsson ”Ger alltid några extra procent”

20 januari 2020 08:59
Dam

Rebecka Larsson ger oss en inblick i var fokus legat sen matcherna i norr, hur hon tycker säsong gått hittills och vad ett stort publikstöd skulle betyda på lördag.

− Under båda matcherna spelade vi bra innebandy med mycket boll, så vårt fokus den här veckan har varit att fortsätta bygga vidare på det lugna spelet. Dock saknades det en hel del avslut i sista matchen så det är ett huvudmål för nästa match, mycket avslut och på mål, avslöjar hon.

Hur skulle du summera säsongen så här långt för laget?
− Vi har pendlat upp och ner varje match. I början av säsongen tog det ett tag att komma in i det Allsvenskatempot, men nu tycker jag att vi är där. Lagen är väldigt jämna och därav blev det ganska många oavgjorda matcher i början.

Och personligen?
− Jag hade lite kämpigt i början av säsongen att sätta mina lägen. Men det tycker jag har blivit bättre ju längre tiden gått. Det känns väldigt bra tillsammans med min femma, vi har fått tid att spela ihop oss under säsongen vilket syns på vårt spel nu. Vi kan lita på varandra och det gör att spelet blir mer avslappnat.

Vad blir viktigt mot Dalen?
− Precis som jag nämnde så gäller det att vi tar tillvara på våra lägen. Det är målen som vinner matcher, inte bollinnehav. Även om bollinnehav är otroligt viktigt. Vi ska se till att spela så som vi gjort senaste tiden men se till att få den sista pusselbiten på plats också. Vi är ett starkt lag med mycket individuell kvalitet och framför allt en stark lagkänsla, det ska vi spela på.

Hur mycket skulle det betyda att ha en rejäl publik i ryggen på lördag?
− Det vore såklart väldigt betydelsefullt att se att damerna stöttas av så många som möjligt. Det ger alltid några extra procent under matchen. Man får den där extra energin som inte går att få på något annat sätt, avslutar Rebecka Larsson.

Nästa match är mot Dalen lördag 25 januari, klockan 13:00 i IFU Arena och det är den första av dubbelmatcherna! Den följs av Storvreta mot Falun 16:30, säkra biljett till båda matcher här! Vill du bara gå på matchen i Allsvenskan köper du biljett på plats.