Jenny Larsson har förlängt med Storvreta IBK!

12 maj 2021 08:00
Dam

Idag fortsätter vi presentera förlängningar för vårt Allsvenskalag och vi är nu väldigt glada att kunna presentera en förlängning med Jenny Larsson.

− Jenny fortsätter i Storvreta IBK, Jenny är en av de tjejer som kommit från de egna leden, en tjej som varit bofast i vårt damlag i två år nu och inte den som gör de stora rubrikerna utan sliter i det tysta och gör ett grymt jobb, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Jenny är en del av vår framtid och utvecklas hela tiden som innebandyspelare. En tjej som är viktig att få med på resan. Tacksam att du fortsätter med oss Jenny.

Med det tydliga målet att ta upp Storvreta IBK i SSL ser Jenny Larsson fram emot kommande säsong med Storvreta IBK i Allsvenskan.

− Vi hade något bra på gång förra säsongen som vi tyvärr inte fick möjligheten att fullfölja. Jag vill fortsätta utvecklas i det här laget och vara med och ta steget mot SSL. Det är mitt mål. Därför känns det givet för mig att fortsätta i Storvreta, avslöjar Jenny Larsson och fortsätter.

− Jag ser fram emot att starta upp säsongen och börja träna och tävla tillsammans igen. Min förhoppning är att vi kommer med ett starkt och hårt jobbande lag även denna säsong och tar med oss det vi hann prestera i höstas. För min egen del ska jag bidra med det jag kan till laget.