03 Mar 2 matcher

Uddamålsförlust mot Alunda!

2 februari 2019 15:00
Dam

I en tight och tuff match föll tillslut Storvreta IBK i toppmatchen mot Alunda IBF i division 1. Storvreta tog ledningen men Alunda kunde sen kvittera och sätta 1-2 som stod sig matchen ut.

Matchen startar precis som man kan förvänta sig av ett toppmöte, hög fart och mycket fysik. Men det tar bara precis en minut för Storvreta att göra 1-0. Emma Johansson hittar Rebecka Larsson i mitten och trots fall lyckas hon få in den högt. Lagen växlar chanser med varandra och halvvägs in i perioden träffar Alundas Paulin Andersson stolpen! Med strax under fem minuter kvar av perioden får Storvreta en avvaktande utvisning och Alunda spelar i sex mot fem när Paulin Andersson kvitterar till 1-1.

Den andra perioden ser skador i båda lag och en hel del chanser men inte många mål. I inledningen av perioden slänger Emma Johansson in bollen på mål och Johanna Larsson trycker nästan in returen. Efter att Thilda Ohlsson i Storvretas mål sen räddar en straff sätter Alunda periodens enda mål några minuter senare. Efter en rejäl genomskärare av Matilda Parkkila sätter Jonna Vuontisvaara 1-2. Alunda har ett till stolpskott men utökar inte sin ledning. I slutet av perioden har Storvreta powerplay men får inte in den.

I inledning av den tredje perioden ligger Storvreta på och skapar en del vassa chanser men Josefine Fernqvist i Alundas mål är tät. Bland andra Jenny Tollsten kommer i bra läge längst kanten men skottet räddas. Med strax under nio minuter kvar av tredje får Agnes Aronsson bollen i slottet och får sånär in kvitteringen. Även Johanna Larsson har ett fint avslut som räddas. För Alunda kommer Ebba Olsson närmast fri men Olsson räddar med strax över tre minuter kvar av perioden. I slutet får Storvreta med sig en utvisning, tar ut målvakten och pressar på rejält men lyckas inte få till en kvittering.

Matchen slutar 1-2 till Alunda IBF och Storvreta får ladda om. Närmast väntar bortamatch mot KAIS Mora Ungdom söndag den 10 februari 15:30.