06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Emma Johansson ”Rolig match med mycket fart”

19 mars 2019 11:13
Dam

Storvreta avslutade grundserien i division 1 med en storseger mot Falun i helgen och redan på lördag väntar första kvalmatchen till allsvenskan i IFU Arena. Stabila backen Emma Johansson berättar mer.

Rejäl urladdning mot Falun?
− Ja, det var det verkligen, vi höll ett bra tempo hela matchen. Även om det kan vara svårspelat när man har ett stort bollinnehav tycker jag att vi styrde matchen från minut ett. Sen var det väldigt roligt att vi kunde hänga dit 17 mål.

Skön avslutning på serien?
− Detta blev ju en väldigt trevlig avslutning på serien vilket känns optimalt för kommande kvalvecka. Vi pratade innan matchen om att det var viktigt att få med sig en bra känsla från matchen mot Falun. Det tycker jag att vi lyckades med, fortsätter Emma Johansson.

Lär bli betydligt tightare i kvalet?
− Absolut, det är svårt att jämföra matchen mot Falun med första kvalmatchen som blir mot Tyresö. Vi räknar med ett betydligt högre tempo på alla sätt och vis. Vi möter ett bra motstånd och jag tror precis som du säger att det kommer bli en tight fight!

Hur ser uppladdningen ut?
− Det är ju det här som vi har väntat på hela säsongen så stämningen i laget känns väldigt bra vilket är skönt. Vi tränar på som vanligt i veckan och ska få en gameplan som vi ska följa. Sen gäller det för oss att finslipa på detaljerna så att allting sitter inför lördagen.

Vilka förväntningar har du på först kvalmatchen?
− Först så förväntar jag mig att det kommer mycket folk och stöttar oss, precis som förra året, det gav matchen en härlig stämning. Det är svårt att säga något om Tyresö då det var väldigt länge sedan vi mötte dem. Men jag tror att det kommer att bli en rolig match med mycket fart. Jag förväntar mig att vi kommer äga mycket boll och bjuda på några riktigt snygga mål. Min magkänsla säger att vi drar det längsta strået!

Första kvalmatchen spelas alltså nu på lördag 16:00 i IFU Arena A mot Tyresö Trollbäcken IBK, vi ses där!

Inträde
50:- vuxen, barn och ungdom upp till 18 år gratis.
Alla med Storvreta matchtröja kommer in gratis.