Albin Sjögren ”Ingenting kommer gratis”

1 september 2018 14:00

Denna helg är flera från Storvreta IBK igång med svenska herrlandslaget i IFU Arena. Albin Sjögren får berätta om landslagslägret och mer.

Landslagslägret i full gång, hur går det för dig?
─ Jag tycker det går okej, men jag kan betydligt bättre. Inte riktigt vän med klubba och boll men det kommer så småningom, berättar Albin Sjögren.

Vilka bitar fokuserar ni på?
─ Vi fokuserar mycket på försvarsspelet och lite på anfallsspel.

Hur är det att bo på Arenahotellet?
─ Det är kanon, jättefint hotell. Fina rum, god mat och personalen är supertrevlig.

I december är det VM för herrlandslaget, hur ser du på dina chanser att komma med?
─ Chanserna är goda, men ingenting kommer gratis. Jag måste jobba stenhårt nu under hösten och fortsätta att prestera både på de lägren vi har med landslaget och i klubblaget, konstaterar han.

Annars snart Finland med Storvreta, vad förväntar du dig av den resan?
─ Jag förväntar mig att vi ska komma samman ännu mer som grupp och få in de nya mer så de känner sig hemma. Innebandymässigt ska vi fortsätta träna på vårt försvarsspel och fortsätta med vår fartfyllda innebandy.

Flaxar du mycket med armarna i sömnen som Jimmie Pettersson påstår?
─ Jag kan hålla med om att jag rör mig mycket när jag sover. Men han påstår att jag har slagit till honom och lite andra grejer i sömnen, där tror jag han överdriver, avslutar Albin Sjögren.