Silver i Champions Cup!

4 januari 2019 21:24

Det blev förlust i finalen mot finska mästarna Classic med hela 3-10 och Storvreta får nöja sig med ett silver denna kväll.

Den första perioden är tight och tuff. Det märks att inget av lagen vill ge en tum. Men efter dryga sex minuter av den första perioden kan Joonas Pylsy sätta 0-1 till Classic. Lagen spelar tufft och avblåsningarna kommer tätt. Dryga 14 minuter in i perioden kommer kvitteringen. Rasmus Sundstedt drar in ett klassiskt dragskott utifrån, 1-1. Men perioden går till Classic som sätter två snabba i slutminuterna, 1-3 efter första.

Andra perioden inleds dessutom med ett snabb Classic mål. Krister Savonen beger sig bakom Storvretas mål men släpper upp bollen vid första stolpen till Sami Johansson som sätter 1-4 blott 44 sekunder in i andra. Dryga fem minuter in letar sig Sundstedt in i mitten och släpper ut till Alexander Rudd men Lassi Toriseva gör en riktigt bra räddning. Istället kan Classic slå till med två snabba diagonaler och sätta 1-5 och tvinga Storvreta till timeout. Men några minuter senare kommer ändå 1-6 till Classic. Storvreta reducerar genom Valdemar Ahlroth i powerplay i slutet av perioden och man anar visst hopp.

I inledningen av tredje kommer också 3-6 när Albin Sjögren hänger upp den i krysset. Men närmare kommer inte Storvreta och Classic får avsluta med några mål i öppen kasse. Slutresultatet skrivs till 3-10. Både Albin Sjögren och Robin Nilsberth kommer med i all star team men det är en klen tröst denna kväll.

Bara att ta nya tag och den 9 januari är det äntligen hemmamatch i IFU Arena igen, vi ses där!