Mattias Samuelsson ”Titlarna som driver mig”

30 december 2018 13:05

Det blev uddamålsseger mot Örebro igår och lagkapten Mattias Samuelsson var med från start. Han beskriver gårdagens match som tight men rättvis och blickar mot Champions Cup i Gävle.

Berätta om matchen mot Örebro.
− En ganska tight match tycker jag. Örebro gör det ganska svårt för oss genom att backa hem extremt mycket. Spelar efter sina resurser och gör det ganska bra. Rättvist att vi vinner tillslut, berättar Mattias Samuelsson.

Skönt att hålla vinstraden intakt?
− Ja självklart, alltid fint att vinna.

Hur ser uppladdningen upp inför Champions Cup?
− Den ser bra ut. Vi tränar nyårsdagen och dagen därefter sen bär det av mot Gävle. Fullt fokus på att ta hem den där pokalen, fortsätter han.

Vad skulle en ny buckla betyda för dig?
− Skulle självklart betyda massor. Tycker fortfarande det är jätteroligt att spela innebandy men det är titlarna som driver mig.

Vad talar för två Storvretasegrar?
− Förmodligen precis allting, avslutar Mattias Samuelsson.

Champions Cup i Gavlehov i Gävle drar igång redan torsdag den 3 januari, klockan 19:00 är det dags för semifinal mot tjeckiska Technology Florbal MB. För att våra supportrar ska ha möjlighet att sitta samlat är vi hänvisade till att i första hand köpa biljetter i sektionerna P och O.

Den andra semifinalen spelas redan klockan 13:00 på torsdagen mellan finska Classic och Floorball Köniz från Schweiz.

På fredag 4 januari gäller sen:
10:00 Match om tredjepris, dam
13:00 Match om tredjepris, herr
16:00 Final, dam
19:00 Final, herr

Du hittar biljetter här.

Du hittar Champions Cups hemsida här.