Tobias Gustafsson förlänger med Storvreta IBK!

30 september 2021 09:00

Det är med stor glädje vi kan avslöja att vår lagkapten Tobias Gustafsson redan nu valt att förlänga sitt kontrakt med Storvreta IBK.

− Vi är stolta och glada att vår nya lagkapten förlänger. Med Tobias i laget vet vi att vi har en av väldens bästa backar och ett grymt anfallsvapen men även en kanonmänniska som tillsammans med oss skall leda laget mot nya framgångar. Tobbe är en viktig spelare för Storvreta IBK nu och i framtiden, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Att Tobias Gustafsson väljer att förlänga sitt kontrakt redan nu, när säsongen precis har dragit igång, är väldigt glädjande för hela Storvreta IBK.

− Att en av världens bästa spelare redan nu väljer att förlänga sitt avtal sänder bra signaler både internt och externt. Tobias driver hela tiden på sin, och därigenom, lagets utveckling. Våran lagkapten står för kraft och kvalité – det glädjer mig att fansen får fortsätta njuta av det! Konstaterar tränare Oscar Lundin

När Tobias Gustafsson kom till Storvreta IBK 2017 ville han bland annat utveckla sitt offensiva spel och sitt skott, något man får konstatera att han lyckats med men än är han inte nöjd.

− Det känns väldigt bra att det nu är klart att jag kommer vara en del av Storvreta IBK i minst två säsonger till. Kulturen och de förutsättningar som finns här i Storvreta IBK har varit en enorm bidragande faktor till att jag är på den nivån jag är på i dag och jag är säker på att det är här jag ska vara för att kunna bli ännu bättre, avslöjar Tobias Gustafsson och fortsätter.

− Vi är väl inne i lite av en generationsväxling just nu och det känns motiverande och inspirerande att vara en del av det vi håller på att bygga upp nu. Att få vara del av den resan, med vad allt det innebär, samtidigt som jag nu fått förtroendet som lagkapten motiverar mig enormt.

Storvreta IBK och Tobias Gustafsson ser fram emot att dela glädjen av denna nyhet genom kontraktsskrivningen som kommer att ske strax innan första tekningen på söndagens SSL-match i IFU Arena.

Missa inte en fantastisk innebandymatch och denna historiska händelse, köp dina biljetter till matchen här.

Förlängningen är på ett år.